Zdobywamy Pieniny

WYJAZD W PIENINY

W sobotę 28 września 2019 roku, grupa ponad 50 osób wybrała się w Pieniny, aby pokonywać górskie szlaki.

Pieniny to miejsce, gdzie natura i kultura przeniknęły się wzajemnie i połączyły w pełnej harmonii. W tym roku wyruszyliśmy zdobyć jeden z najpiękniejszych i najczęściej odwiedzanych szczytów Pienin znajdujący się w okolicach Szczawnicy – Trzy Korony (982 m n.p.m.).

Pełni zaciekawienia ruszyliśmy wraz z przewodnikiem z parkingu w Krościenku, aby podziwiać piękne malownicze widoki. Wszyscy dzielnie pokonywaliśmy wszystkie przeszkody. Gdy dotarliśmy na taras widokowy mogliśmy podziwiać niezwykłą panoramę Pienin oraz niesamowite barwy złotej jesieni. Następnie przejechaliśmy do Szczawnicy, gdzie zrobiliśmy sobie przechadzkę wzdłuż Dunajca. Zachwycaliśmy się pięknymi górami w jesiennej otoczce i szumem płynącej rzeki, a także wpatrywaliśmy się w flisackie łodzie płynące z turystami. Następnie przeszliśmy do Pawilonu Edukacyjnego Pienińskiego Parku Narodowego zawierającego ekspozycję pt. „Ekosystemy leśne Pienin”, gdzie mogliśmy przyjrzeć się makiecie Pienin oraz zrobić pamiątkowe zdjęcia przy figurach zwierząt. Idąc dalej wpatrywaliśmy się w Grotę Zyblikiewicza – charakterystyczne wgłębienie w skale porośnięte roślinnością. Obecnie pod grotą stoją ławeczki, na których chętnie wypoczywają turyści. Obok groty, w skalnej wnęce kilka metrów nad ziemię znajduję się figura NMP.

Każda podróż to wielka przygoda, z której pragniemy wyciągnąć jak najwięcej. Z obiektywem w ręce przemierzaliśmy drogi, ścieżki, szlaki, aby zatrzymać czas, utrwalić piękno chwili i miejsca zamknąć w ramce wycinek  poznanego krajobrazu. Choć górskie szlaki czuliśmy w nogach to wycieczka na pewno na długo pozostanie nam w pamięci. Naszej wędrówce towarzyszyła ładna, pogoda, dobre humory i górskie potoki oraz rześkie jesienne powietrze.

Dziękujemy Księdzu Proboszczowi za zorganizowanie wyjazdu, miłą atmosferę oraz wspólnie spędzony czas.